5/1/09

ESTRATEXIAS PARA AS FAMILIAS:

A primeira: Crear en casa un ambiente de lectura. Ver ao pai ou á nai cun libro ou un xornal nas mans convértese nunha referencia importante do propio comportamento. Supón ademais que na familia hai intres dedicados á lectura aos que os fillos pódense sumar.

A segunda: Falar sobre libros. Oír como se comenta o interese -ou ata o aburrimiento, por que non- que suscita a novela que tes entre mans prolonga a actividade lectora; créase unha transmisión de saberes e de comunicación moi importante para cimentar o gusto lector.

A terceira: Ler os libros apropiados para o teu fillo. Achegarse á inmensa oferta actual de libros infantís e compartilos cos fillos vai supoñer para moitos pais o descubrimento dunha literatura rica e variada, que proporciona momentos de conversación e intercambio cos nenos.

A cuarta: Buscar entre esta oferta temas que conecten coas súas afeccións. Hai libros infantís sobre moitos campos e dirixidos a mentalidades e idades moi variadas. Non hai dúbida de que sobre o que lle gusta ao teu fillo hai tamén títulos interesantes que lle poden atrapar.

A quinta: Converter a tele nunha aliada, non nun inimigo. Se a pequena pantalla é o que realmente  lle engancha, hai que fixarse nos seus programas e películas preferidos e tratar de buscar libros relacionados coa súa paixón. Temos xa garantido un mínimo de interese.

A sexta: Coñecer a biblioteca pública do barrio. Os fondos da sección infantil e xuvenil das bibliotecas públicas ofrecen moitos máis libros dos que se poidan comprar en casa. Adoitan celebrarse ademais actividades de animación á lectura e encontros con outros lectores.

A sétima: Incluír nas saídas de compras unha volta por unha boa librería. Aínda que non se compre nada, é bo ver as novidades que apareceron, ou que hai sobre un autor ou un tema que lle interesou.

A oitava: Tratar de pescudar que tipo de lector é o noso fillo e respectar os seus ritmos. Hai lectores compulsivos, que non paran ata que rematan o libro. Hainos, en cambio, calmosos. Hai lectores a quen lles gusta reler o mesmo libro e hainos ávidos de novidades. Hainos noctámbulos e diurnos. Darlle unha marxe ao seu xeito de ler contribúe a consolidar o hábito.

A novena: Non empeñarse en que lle guste o mesmo que aos seus pais. Hai que recordar que se está forxando o seu gusto pola lectura, non o de papá e mamá. E hai que saber esperar para dar os libros adecuados no momento oportuno.

Para rematar, o consello máis importante: non hai que impacientarse se vemos que estas estratexias non funcionan á primeira. Justamente porque actúan de xeito indirecto, costa ás veces que arraiguen desde o primeiro momento. A base de tantear, de descubrir as súas afeccións e as súas inquietudes pódese ir marcando a liña pola que desenvolver este hábito de xeito efectivo, e, sobre todo, afectiva.


 http://www.educacioninfantil.com/displayarticle80.html





No hay comentarios:

Publicar un comentario